مصاحبه محسن یگانه با موسیقی پارس
 
محسن یگانه
و حباب
 

موسیقی پارس – علیرضا کاظم زاده : هنوز آلبوم حباب منتشر نشده بود که عده ای شروع به نقد آن کردند, از میکس و مستر ضعیف ,تنظیم و ترانه انتقاد کردند تا تعداد قطعات. همه ی این اتفاقات در حالی اتفاق می افتاد که تنها یک دمو از آلبوم پخش شده بود.
۳۰ مهر آلبوم منتشر شد و در همان هفته ی اول انتقادات جدیدی به این اثر ۱۴ قطعه ای وارد شد و بسیاری از رسانه ها با یک پیش داوری بدون کارشناسی این آلبوم را ضعیف ترین کار محسن یگانه قلمداد کردند , در این بین انتقادات منطقی ای هم دیده می شد که تنها برای پیشرفت این خواننده جوان و با استعداد مطرح می شد.
حال پس از گذشت بیش از یک ماه از انتشار این آلبوم به سراغ محسن یگانه رفتیم تا مصاحبه ای مفصل با وی انجام دهیم که در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید:
……………………………………………..
محسن در مورد روز اول انتشار آلبوم صحبت کن . هنوز چند ساعت از انتشار آلبوم نگذشته بود که نظرات منفی در سایتهای موسیقی موج می زدند . به نظرت این نظرات برنامه ریزی شده بودند ؟
این نظرات امکان دارد به دلیل خوب بودن زیاد آلبوم باشد ، یا از بد بودن بعضیا ! آلبوم اینقدر هم نکته منفی نداشت که نظرات تا این حد منفی باشند .
……………………………………………..
چرا برای سازبندی چند تا از قطعات آلبوم راهی ترکیه شدی ؟
من اصولا آدمی هستم که یهو تصمیم می گیرم و یهو عملیش می کنم . قرار بود توی آلبوم رگ خواب این کار را انجام بدهم که معمولا وجود یک واسطه خیلی وقتها به کار لطمه می زند علی الخصوص اگه قرار باشه کار هنری انجام بشود . مدیر برنامه قبلی ام اجازه نداد این اتفاق زمان آلبوم رگ خواب اتفاق بیفتد ولی این بار تصمیم گرفتم بروم ترکیه و رفتم .
……………………………………………..
از نتیجه کار راضی بودی ؟
کاملا
……………………………………………..
کدوم قطعه ای که سازهایش را کامل توی ترکیه ضبط کردی بیشتر مورد پسند خودت قرار گرفت ؟؟؟ کی جای من اومد یا بیت آخر ؟؟؟
از ارکستر زهی و ارکستر ویلون کی جای من اومد و دودک بیت آخر خیلی راضی ام . علاوه بر این نوازنده ها هم نوازنده های خیلی خوبی بودند . معمولا آدم وقتی واسه بار اول جایی میره ، استرس زیادی داره و خیلی اذیت میشه ولی من تو این مورد خیلی شانس آوردم . خدا خیلی دوستم داشت . فکر می کردم با توجه به موسیقی به روز ترکیه کار سختی داشته باشم ولی تمام نوازنده ها انسانهای خوش اخلاقی بودند و کلی موج مثبت به من می دادند .
……………………………………………..
در مورد کاور آلبوم صحبت کنین . کاور آلبوم در حد و اندازه های آلبوم حباب بود ؟
ببین این آلبوم ، آلبوم سوم منه . نمی دونم این انتقادهایی که می کنند غرض ورزانه است یا نه . ولی انتقادهایی که می شود باید با توجیه و با منطق باشند نه اینکه در یک جمله بگویند کاور ضعیف بود و کل کاور را زیر سوال ببرند . دقیق بگویند کجای کاور ایراد داشت ؟ طراحی داخلی ؟ طراحی بیرونی ؟ لیبل ؟
……………………………………………..
بعنوان مثال ترک لیست آلبوم در مقایسه با آلبوم رگ خواب بیش از حد ساده است .
واقعیت این است که برای نمای داخلی لت های آلبوم اصلا وقت نداشتیم و بهنام دریانی هم تجربه ی زیادی در طراحی کاور نداشت . ولی در مورد عکس ها و طراحی عکس ها و حتی طراحی پوستر ، کار خیلی خوب از آب درآمد . در مجموع به نظر خودم از رگ خواب خیلی بهتر بود وگرنه مطمئن باش اجازه نمی دادم این کاور پخش بشود . حتی طراحی خود سی دی هم خیلی جالب از آب دراومد . آدم بهتره همیشه خوب و بد یه کار را با هم بگه .
……………………………………………..
توی این آلبوم هم طبق روال دو تا آلبوم قبلی یک تراک کاور داشتی ، نرو . که گویا امتیاز آهنگ رو خریداری کردی .
من Rick Allison ( آهنگساز قطعه ی نرو ) رو پیدا کردم . قرار شد هزینه ای رو پرداخت کنم . قبل از اینکه ایشون من را بشناسند ، حتی جواب سلام من رو هم به زور می دادند ! ولی بعد از مدتی که با من آشنا شد و تعداد هواداران من رو دید ، اصلا بحث پول رفت کنار ! ایشون اجازه دادند که از این کار استفاده کنم بعنوان یک هدیه ! ای میل ایشون رو هم دارم و هر زمانی لازم باشد پخشش می کنم . روز اول انتشار آلبوم این ای میل رو در اختیار یکی از دوستانم که ارتباطات خوبی با خبرنگارهای موسیقی ( چه خبرنگارهای واقعی ، چه خبرنگارهای تقلبی ) دارد ، گذاشتم تا به گوش همه برسد که امتیاز پخش این آهنگ را دارم . ولی بازم حرفایی زده شد که … فکر کنم پخش نکردن این ای میل اشتباه بزرگ من بود .
……………………………………………..
آلبوم حباب ۱۴ آهنگ داشت . چی شد که تصمیم گرفتی این تعداد قطعه رو در آلبوم قرار بدی ؟
من خیلی بیشتر از این تعداد قطعه خوب واسه قرار دادن تو آلبوم داشتم . بار ۱۴ تراک هم به خودی خود خیلی سنگین بود . یه نکته جالب رو بگم . دیشب داشتم آلبوم رو گوش می دادم . با خودم گفتم از الان من با این ۳-۴ تا آهنگ دیگه نمی تونم به قول معروف حال کنم .
……………………………………………..
این ۳-۴ تا آهنگ کدوم تراک های آلبوم بودند ؟
یادته ، نمی ذارم خسته شی ، تو که می دونی . تا حدی هم بخند و تنهایی . البته این نکته را هم بگویم که من توی طول پروژه آلبوم لاین به لاین هر کدام از آهنگها را بالای ۴۰۰-۵۰۰ بار گوش کردم . الان هم که آهنگها را گوش می کنم تمام آهنگها را لایه لایه می شنوم . به قولی این ساختمان را رسما من ساختم دیگه !!!
ولی قضیه ای که من هنوز نتوانستم هضمش کنم همین موج منفی هست که در مورد حباب به راه افتاده در حالی که من عکس این قضیه را می بینم . برای مثال یک روز داشتم توی سایتهای موسیقی می خواندم که در مورد آلبوم تعداد زیادی نظر منفی گذاشته بودند ، ولی ماشینی که از کنارم رد میشد یکی از آهنگای آلبوم را با صدای بلند گوش می کرد ! اصل ماجرا برای من همین ماشین بغل دستیمه ! راننده اون ماشین هم صددرصد نه اون لحظه منو می شناسه ، نه برنامه ریزی کرده که وقتی از کنار من رد میشه اون آهنگ رو پلی کنه ! حتی اولین باری که آلبوم را بعد از پخش شدن شنیدم ، صدایش از داخل خانه ی یکی از همسایه هایم بود که اصلا نمی دانست من آنجا زندگی می کنم ! حالا یکی به من بگه این تضاد و پارادوکس از کجا می آید ؟؟؟ دوست عزیز که میگی آلبوم بده ، اگه بده چرا آلبوم را گوش می دهی ؟؟؟ البته این ماجراها واسه من دیگه طبیعی شده …
……………………………………………..
در مورد اولین کنسرتت بعد از پخش حباب بگو . ۴ روز بعد از حباب اولین کنسرتت توی تهران بعد از ۸ ماه که هوادارانت دسته جمعی توی سالن بودند .
راستش در این سالهایی که مشغول کار موسیقی هستم ، یه جوری کار کردم که طرفدارانم خودشان متوجه شدند که محسن یگانه دارد از جون و دل مایه می گذارد . من هیچ وقت دنبال پر کردن جیبم نبودم . طرفدارانم می دانند من چه بلاهایی را تحمل کردم ، می دانند من چه بی خوابی هایی کشیدم . باورت نمیشه ولی من یک سال گذشته حتی به چکاپ قلبم نرسیدم ! به وقت دندانپزشکی ام نرسیدم ! طرفدارانم این سختی ها را درک می کنند . مثلا ۲ سال گذشته همه ی زندگیم شده بود حباب . اوقات فراغتم هم شده بود حباب ! من با طرفدارام خیلی صمیمی هستند . اصلا آدم عجیب و غریب و رسمی ای نیستم . من از جنس هوادارانم هستم . هوادارانم ۸ ماه من را توی تهران ندیده بودند . البته داستان آن کنسرت خیلی فرق داشت . آن سانس خاطره انگیز شد . کل سانس ، تمام خاطراتم جلوی چشمانم بودند . طی یک ماه گذشته ۱۲ سانس اجرا در تهران داشتم که در تمام سانس ها فقط فکر سانس اولم بودم . قبل از شروع هر سانس با خودم می گفتم ای کاش این سانس کمی شبیه آن سانس باشد . هیچ وقت آن اجرا را فراموش نمی کنم .
……………………………………………..
بجز این ۱۲ سانس ، می شود از آن سانس بعنوان بهترین سانس کنسرت های محسن یگانه تا به الآن نام برد ؟
شاید آره . حافظه ی ضعیفی دارم در مورد کنسرتهایم . آن سانس کاملا برایم خاطره شد . تمام سانس مثل یک خواب و رویا بود . چیز زیادی از آن شب در یادم نمانده !
……………………………………………..
قبل از آلبوم برای کسب مجوز دوستت دارم خیلی اذیت شدی . ولی از قرار معلوم هوایی شدی از دوستت دارم ” هیت تر ” شده !
جوسازی نکن ( با خنده ) . وقتی توی کنسرتم ۱۷۰۰-۱۸۰۰ نفر با هم میگن ” داره حرصمو درمیاره ” نشون میده که دوستت دارم گرفته . دوستت دارم از هوایی شدی هم بیشتر گرفته ( با خنده ) . لحن کلمات توی هر دو تراک جدید و شیطنت آمیز بود . حتی ترانه هر دو هم خیلی با شیطنت گفته شده اند .
اجازه بده اینجا یه بحثی رو باز کنم . فکر می کردم بعضی ها وقتی ترانه ی بیت آخر رو بشنوند ، محسن یگانه را به عنوان یک ترانه سرای نسبتا نسبتا حرفه ای در جمع ترانه سراها قبول کنند . ولی فکر کنم در این مورد اشتباه می کردم ! به قدری تبریک بابت ترانه این تراک دریافت کردم که فکر کنم ترانه این تراک ” نسبتا حرفه ای ” نبود ، حرفه ای بود ! ولی باز هم می گویم هرکسی به این جمله ی من شک دارد ، ترانه ی بیت آخر را روی یک کاغذ بنویسد و از ترانه من ایراد بگیرد . دوستان عزیز که آلبوم رو الکی می کوبید ، پیام تسلیت من را پذیرا باشید ( با خنده ) .
……………………………………………..
بهترین تراک آلبوم از نظر خودت کدوم تراک هست ؟
بیت آخر از نظر خودم ولی بعید می دانم همه مثل من فکر کنند . ولی فکر می کنم بین مردم دوستت دارم ، هوایی شدی و کی جای من اومد با استقبال بهتری روبرو شوند . در مورد تراک کی جای من اومد یه تشکر ویژه باید از دوست خوبم فرخ قریب بکنم . این آهنگ را قرار بود فرخ بخواند . من هم اصلا آدمی نیستم که بروم دنبال آهنگی که واگذارش کرده ام . ولی فرخ توی این مورد موافقت کرد که خودم این آهنگ رو بخوانم . اگر فرخ از ته دل راضی نبود ، این آهنگ به دل مردم نمی نشست . ولی حتما برای فرخ جبران خواهم کرد .
……………………………………………..
هنوز هم خودت دوست داری ” بعد رفتنت ” رو بخوانی ؟
از لحاظ قانون کپی رایت جهانی حتی وقتی من آهنگی را به خواننده دیگری واگذار می کنم ، این حق را دارم که خودم بعدها از آن آهنگ استفاده کنم . در مورد خیلی از آهنگهایی که تا الآن واگذار کردم ، این اتفاق در آینده خواهد افتاد .
……………………………………………..
بعد از پخش شدن نفسهای بی هدف ، تا ۳ آلبوم را تضمین کردی . الآن قولی برای آلبومهای بعدی نمی دهی ؟
دیگه نه ! بسه دیگه ! تا چند سال حداقل خیالتان راحت که آلبومی در کار نیست ! تا چند وقت فقط روی تک تراک برنامه ریزی دارم . ولی می خواهم با دقت و حس و حال بیشتری کار کنم . اون قدری تک تراک ریلیز خواهم کرد که در ۲ سال به تعداد تراک های یک آلبوم آهنگ پخش کرده باشم . فعلا آلبوم رو فراموش کنیم . یک مدت می خواهم زندگی کنم ! تا الان هرچه در توانم بود برای هوادارانم کم نگذاشتم . البته این رابطه کاملا دو طرفه بود . هوادارانم هم برای من اصلا کم نگذاشتند .
……………………………………………..
اولین تک تراکی که پخش خواهی کرد ، چقدر دیر خواهد بود ؟
نه … همین الان شاید باورت نشود ولی به اندازه ی یک آلبوم آهنگ آماده دارم که اصلا هم از آلبومم سطح پایین تری ندارند . می توانم سه هفته دیگر یک آلبوم دهم و سه هفته بعد از آن یک آلبوم دیگر! ولی اصلا انرژی آلبوم دادن ندارم . در ۲ سال گذشته به حد کافی اذیتم کردند . البته من هم نشان دادم سمج تر از این حرفا هستم که بخواهم جلوی این حاشیه ها کم بیاورم .
……………………………………………..
در مورد مهران عباسی صحبت کنین . مهران برگ برنده بود یا مهره سوخته ؟
هیچ کدام … ببین اعضای قدیمی گروه ما مثل علی ثابت ، شهاب اکبری ، پیام طونی ، ایمان حجت ، فیروز ویسانلو ، بابک یوسفی و همه و همه خداییش کم نگذاشتند حتی خود من . ولی اینطور نیست که فکر کنیم چون مهران عباسی به گروه اضافه شده ، بعد آلبوم حباب ، محسن یگانه باید ۳۰-۴۰ برابر بهتر شده باشد ! بعضی اوقات ارتباطات بیشتر بیزینسی هستند ولی در مورد گروه ما اصلا اینطور نبود . بعضی ها هم معرفت زیادی دارند ، هم انگیزه ی فراوانی و هم عِرق بیش از حدی به کارشان دارند . مهران عباسی ، آرش پاکزاد ، آرین بهاری و علی رهبری خداییش خیلی کمک کردند . فکر کن ۳۰-۴۰ بار زنگ می زدم به مهران عباسی ولی جواب من را نمی داد !!! چرا ؟ چون می خواست وقتی جوابم را بدهد که پروژه اش به جای عجیب و غریبی رسیده باشد !
شاید باورت نشه ولی روزهای آخر به جایی رسیده بودیم که می خواستیم حباب را بدون آهنگ حباب پخش کنیم ! اگر در پروسه تولید حباب حرف گوش کن نبودم ، ممکن بود هوایی شدی اینطوری نشود . نظر خیلی ها رو در مورد آهنگها پرسیدم و نظراتی را هم که به نظرم مفید بود ، در آهنگها اعمال می کردم . در گروه ما رفاقت حرف اول را می زد . نه مهران با علی ثابت مشکل داشت ، نه علی ثابت با شهاب اکبری و نه شهاب اکبری با مهران عباسی ! همه فکر این بودیم که آلبوم ، آلبوم قوی ای باشه .
……………………………………………..
پس می تونیم بگیم که حباب آلبوم ِ محسن یگانه نیست ! آلبوم ِ گروه محسن یگانه است ؟
آره واقعا کل گروه خیلی زحمت کشیدند . ولی حباب بزرگترین تاثیری که روی خود من گذاشت این بود که روش زندگی ام را کاملا تغییر داد ! هنوز که هنوزه استرس دارم . الان دارم فقط استراحت می کنم .
……………………………………………..
نظرت را در همکارانت در آلبوم حباب توی چند تا کلمه بگو .
علی ثابت : کاربلد و با تجربه
شهاب اکبری : با احساس و با ذوق
مهران عباسی : با انگیزه و پر انرژی
آرین بهاری و علی رهبری : ریسکی که خیلی ها می گفتن نه ولی شک نداشتم که جواب میده …


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سلام به همه دوستای گلم : این وبلاگ جهت اطلاع رسانی به دوستداران محسن یگانه و حمایت از این شخصیت محبوب پاپ کشور عزیزمان ایجاد شده است ! لطفا شما هم با عضویت از ما و محسن یگانه عزیز حمایت کنید ! برای هر چه بهتر و بهتر شدن این وبلاگ ما را از نظرات پر مهرتان بی نصیب نگذارید !
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محسن یگانه و حباب و آدرس the-best-singer-m-y.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشکر یگانه فلاحی





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 45540
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1




♫PlaySong♫